Nedávno jsem na pracovním počítači zaznamenal problémy se synchonizační službou OneDrive od Microsoftu (balík MS Office 2019, OneDrive for Bussines). U souboru aktualizovaného skrze LibreOffice OneDrive jaksi nepřijal či nezaznamenal změnu a zpětně mi ho na disku přepsal starým souborem ze serveru. Úžasné. Záměr? Chyba?
Těžko říct. Aplikace MS Office, když jsou spojeny uživatelským účtem s účtem Office 365/cloudovým úložištěm, při ukládání upravovaného souboru odesílají svou novou verzi na OneDrive do cloudu. To samozřejmě LibreOffice automaticky nedělá (i když i zde je možné uložit soubory na vzdálené úložiště, včetně OD). OneDrive by si ale měl poradit se změnou souboru ve sledované složce - stejně, jako když ostatní soubory mažete, přidáváte nebo přepisujete souborem z jiného adresáře. Může to být běžná chyba synchronizace, kterých tento MS "bazmek" generuje bohužel dosti. Nově mi ovšem odmítá synchronizovat jednostránkový ODT soubor s vysvětlením "soubor je asi moc velký nebo nefunguje připojení k síti" (obojí samozřejmě není pravda). Třeba to inženýři z Redmondu rychle opraví, ale pokud se podobné problémy budou opakovat, spíš bych se klonil k záměru, jak se chránit před postupem stále se zlepšujících LibreOffice...